söndag 21 september 2008

Fototriss - kroppsdelar

Veckans bidrag blev inspirerad av otur. I våran familj har vi otur med ben/fötter, så är det bara.Till vänster har vi min mors gipsade vänsterben som hon fick efter ett infekterat sår (lååång historia), längst till höger min fars nyligen brutna vänsterben (olycka i skogen) som nu dock är ihopspikat och "helt" och i mitten är mesiga jag med en blå stortånagel och skavsår (använd inte för små skor barn). Men vänta bara, jag har några år att ta igen det - jag kommer nog minsann också skadade ben. Det känner jag på mig.

19 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Men era stackare!! Lät och ser inget vidare ut men passande till temat...

Kram Karin

Anonym sa...

Aj aj aj. Det verkar som ni har otur i eran familj. Hoppas inte du får något värre än den blåa tån. :)

Anonym sa...

Men fy sån otur ni har!
Men bra tolkning!
Sköt om er!

Anonym sa...

Men hallå, vilken otursfamilj! Fast det blev ju bra bilder på temat;-)) /Anette

Husbilen Credo sa...

Aj,aj, oj,oj inte kuligt alls.
Kul tolkning av temat kroppsdelar iaf. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hej!

Vilken olycksdrabbad triss. Hoppas ni snart blir bättre och att oturen vänder =)
Ha det gott!
Erika

annette sa...

Aj, aj så mycket aj det var hos Er, men väldigt bra att ha dessa bilder på lager, den bilden med plåster osv. blev min favorit i det onda!

Kram //annette

Anonym sa...

Snacka om maximal otur! Hoppas ni kryar på er allihop...

Anonym sa...

Stackars er alla! Men bra för din medverkan här trots allt ;)
Kramis lilalili

Anonym sa...

Oj, oj...aj, aj! Vilken oturdrabbad familj! "Kul" tolkning i alla fall!

Anonym sa...

ha ha det var ju kul!.. alltså inte så kul för er men ändå!
Var försiktiga!!

Anonym sa...

Vilken otursfamilj när det gäller ben & fötter. Hoppas verkligen inte att du behöver råka ut för samma sak som föräldrarna! En blånagel & skavsår räcker gott... Ta hand om dig!

Photos by Storm sa...

Oj, är det ett släktdrag med skadade ben och fötter? Lite synd är det ju om dig med den skadade nageln/Lis

Anonym sa...

AJ! Det gör ont i mig när jag ser bilderna. Vad ni råkar ut för, du och de dina. Fast blåtå är ju inte så farligt. ;)

Anonym sa...

Du visar verkligen på kroppsdelar och hur ömtåliga de är när olyckan väl är framme. En bra triss, men det är synd att du hade den.

/Avsändare Margareta

trivago sa...

Sicket elände! Jag har HAFT otur förr (eller så var jag bara klantig), så jag skyndar mig att säga peppar peppar :o)

Kerstin sa...

Men era stackare, det där ser inte roligt ut. Men det blev ju bra illustration till dagens tema.

Cattis sa...

ajajdu...
jag hoppas ni har bra läkekött i allafall :-)

ha en bra vecka!

Tinas Fotoblogg sa...

*ler* kul tema, roliga bilder, men vilken otur :( krya på er
//Tina