söndag 13 januari 2008

Hemlisfrågorna

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag gillar alla naturmaterial, speciellt alpacka.

2. Vilka är dina favoritfärger?

svart, grön, brun, rött, grått

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Pasteller, gult, orange och rosa.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Har mest bara gamla metallstickor jag har fått/köpt begagnat. Plats har jag aldrig testat men trä går väl ann… Kanske inte min favorit dock. Annars tycker jag om alla sorts stickor, speciellt rundstickor!

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Stickade under högstadiet men tog ett uppehåll. Började om på riktigt i somras. Vad kan man säga att jag är? En nyfiken nybörjare? Kan basic kunskaperna och vill lära mig mer!

6. Dricker du kaffe? Te?

Ooh, ja och ja!

7. Är du allergisk mot något?

Nä.

8. Vilken slags musik tycker du om?

Allt från hårdrock till José Gonzaléz. Är dock inte så förtjust i ”p3 musik” och trance/disco

9. Favoritgodis?

CHOKLAD! Är hel galen i det. Är dock en onyttig människa och föredrar marabou (tex digestive eller nonstop) framför mörk choklad… Vit choklad är också en hit!

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Virkning, sy, smycken, brodera. Har lagt scrapbooking på hyllan för tillfället.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Mössor, väskor muddar. Vill testa på något större projekt som en tröja men har inte riktigt vågat börja än. Vill göra sjalar i massor!

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Ååh! Sjalar! Har länge funderat på att göra någon men aldrig riktigt kommit igång, mest beror det på brist av ett bra och lättförståeligt mönster. Annars som jag sa ovan, en tröja tex.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Mer än gärna. 17 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Jo det tycker jag om.

16. Stickar du sockor?

Jag är nog en av de få människor som inte gör det. Visst, jag tycker det andra gör är jättefint men jag har aldrig själv fastnat för det

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Längd: 27 cm

Vrist omkrets: 25 cm

18. När fyller du år?

9 juli

19. Stickar du med pärlor?

Nä.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Nästan allt tror jag. Allt från skönlitterära ”må bra” böcker till rysare.

Inga kommentarer: