lördag 2 februari 2008

Efit - 1 Februari

Perfekt dag för efit. Var på scharinska och såg bla. the lost patrol band och Asta Kask. I vanliga fall brukar jag vara dålig på att fotografera vid sådana tillfällen, men nu var jag så "illa tvungen."
07:00 - Trött som en gnu måste jag stiga upp ur sängen för ett möte på universitetet. Mötes av snöblandat regn och blåst. Yey.
08:00 - Den ombyggda Lindellhallen i samhällsvetarhuset.
09:00 - Efter seminariet med basgruppssamordnarna så sprang jag runt på universitetet för att hitta åt mina gruppmedlemmar för att diskutera lite.

10:00 - Går hem från universitetet för att väcka Erik och äta frukost. Ålidhem har börjat vakna.
11:00 - Äntligen frukost! Här är den dock ganska uppäten.

12:00 - Plockar ihop lite saker som jag ska skänka till Emmaus senare idag.
13:00 - Första mönstret till stickameras pulsklubb är upplagt, sitter och planerar inköp av garn.

14:00 - En sväng förbi Hemflit för att jaga rätt på garn.
15:00 - Gick till emmaus på Haga. Hittade en uppsjö med kläder som jag ville ha men begränsade mig till 3. second hand äger.
16:00- Fotograferar klänningen jag köpte på emmaus.
17:00 - Leker med mina sista bokstavskex
18:00 - Ville göra något enkelt och kreativt, så jag plockade fram papper och massor med färger.

19:00 - Sitter och leker med färg och tidningsurklipp. Resultatet får ni kanske se senare. Den är inte vacker ;) Men det var inte det som var tanken heller.
20:00 - stickar framför datorn.
21:00 - Gör mig fin för min ensamma kväll på scharinska. Egentligen skulle syster ha följt med men hon fick förhinder så jag tog min förköpta biljett och gick dit själv.
22:00 - Bussen var lite försenad.
Bonusbild: Det enda jag fick se av the lost patrol band; Dennis Lyxzéns huvud.
23:00 - The lost patrol band har slutat spela och musiker springer runt på scen för att förbereda nästa spelning. Passade på att sätta mig i fönsret närmast scen för att se bättre (fönsterbrädan var kladdig av alkohol. Mmmm, fräscht.)
Bonusbild: The Accidents.
00:00 - Asta Kask börjar äntligen spela.
Bonusbild: Asta Kask in action.
01:00 - Hej då Scharinska. Gick hem under sista spelningen eftersom Asta Kask vägrade sluta spela extranummer. Bussarna hade dock sluta gå så jag fick gå hem till Ålidhem.
02:00 - Hemma igen & sovdags

Inga kommentarer: