torsdag 13 mars 2008

Blomman som aldrig vissnar.


När jag var hemma hos mina föräldrar för någon vecka sedan passade jag på att ge min mor en ros eftersom hon har haft problem med sin fot i några veckor nu och behövde lite tröst.
Ville först ge henne en "riktig" snittblomma men gav upp tanken eftersom jag inte tycker om att dom vissnar bort och dör så fort. Istället satte jag mig och gjorde en ros/blomma i metalltråd. Kursen i luffarslöjd var välanvända pengar, det här är första stora saken jag gör själv och jag har bara följt mitt eget huvud, inga mönster här inte.
Visst, det har varit lite blod, svett och tårar. Blev även en del svordomar innan kronan blev som jag ville ha den, men på det hela taget är jag väldigt nöjd. Kanske skulle testa att göra fler? Passade på att utnyttja den fina vita snön när jag var hos mina föräldrar och fotograferade "vinterrosen" ute i sitt rätta element. Det kanske inte syns, men jag har försökt fästa små vita pärlor i själva blomma.

(fick förresten veta idag att jag fick ett VG på min första salstenta! Jag är väldigt nöjd, var helt inställt på att jag skulle få göra om den)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hittade in hit... Ja, nu minns jag inte ens hur, men jag ville mest bara säga: Wow! Underbar blogg, den fick mig sugen på att börja göra mer än att så blommor och vattna orkidéer =0)
Ha det fint!