måndag 3 mars 2008

Kursi luffarslöjd

Har varit skrämmande dålig att uppdatera på sistone, men här kommer i alla fall lite bilder från kursen i luffarslöjd som jag gick förra helgen (genom studiefrämjandet) Jättekul! Blev så inspirerad så att jag har jobbat med det minst en gång per dag den här veckan.
Första saken vi fick göra; den klassiska kroken. Gjorde ett hjärta av mitt.

2:a saken på första dagen. En värmeljushållare (?) Jag har problem med ben. Jag gör dom alldeles för korta och sen blir dom ojämna och vingliga.En dubbelkrok som jag testade på att göra hemma efter kursen. Hade dock så ont i händerna efter dagens arbete så att jag kunde inte utveckla den som jag ville.

Skål som jag vände på och gjorde till örhängeshållare. Har tyvärr ingen bra bild på det dock.


Fler bilder på luffarslöjd kommer senare, håll ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

guuud så kul med luffarslöjd
så fina sakerna vart,

mvh jessica