torsdag 19 juni 2008

Bland nålar och katthår

Jag var en smula galen och steg upp 5 i morse (fastän jag inte behövde det), plöjde igenom flera avsnitt av project runway och blev så inspirerad att jag sprang (nåja) iväg till universitetsbiblioteket för att låna böcker. Jag trodde allvarligt att min arm skulle gå av och Darth Vader påsen skulle ge sin sista suck på vägen hem, men vi båda klarade oss helskinnande.
Grävde i mina tyglådor och hittade till slut en stuvbit jag köpt på ohlsons tyger för några år sedan. Det här är dock bara själva "skissen" på hur jag vill att klänningen ska se ut, jag är urusel på att skissa på papper (därför är jag överlycklig att jag har provdockan a'Thea.)
Hann dock kanske sy 10 cm innan symaskinen började ge konstiga ljud ifrån sig och gå trögare (nej, tyget hade inte fastnat) och nu vågar jag knappt sy vidare eftersom jag inte vet vad som är fel på maskinen. På det hela taget känns det väldigt drygt, jag känner mig så inspirerad och nu kan jag inte använda mig av det. plan B är att jag klipper och nålar ihop några plagg innan jag åker hem till mina föräldrar om någon vecka och så syr jag där. Bläh.

Inga kommentarer: