torsdag 3 juli 2008

Poppis loppis!

I måndags besökte jag och syster byns största loppis "odyrt". Det blev minsann odyrt, och jag fick mycket fina saker för en liten summa pengar.
Nörden i mig kröp fram när jag hittade Super Mario till NES liggandes i ett fönster. Den är min! bara min! Ramen är troligtvis gammal men ommålad i vitt.
Kameraväska som jag tänkt ha som handväska i framtiden (rymmer min stora börs, kamera och mobil perfekt) och en hög med spets.
Syster hittade ett par kitschiga fjärilar att ha på väggen. Det ska egentligen sitta lampor bakom dom, men sladdarna var inte i världens bästa skick så de är tillfälligt borttagna.
Fina syster posar tillsammans med sina fjärilar.


Nu har jag handlat bakingredienser (min karl fyller år idag, hurra!) och tagit en kort paus innan jag ska snoka reda på Emmaus nya lokaler.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka härliga fynd! jag vill åka på loppis (förstår inte vart alla loppisar finns här i borås)!