söndag 4 januari 2009

Kreativitet - 4 Januari

"Jag vill testa på att brodera med stramalj!" pep jag någon dag efter julafton - och jag fick min bön hörd. Min mor hittade bara någon dag efter det ett knappt påbörjat broderi som en gång tillhört min farmor - och eftersom min mor håller på att få sämre syn med åldern tyckte hon det var lika bra att jag tog den så att jag fick pröva på. Jag gillar det jag gjort hitintills. Känns som en latare, och en mer enklare version av vanligt korsstygnsbroderi - istället för att hela tiden försöka hålla efter ett mönster som finns på ett papper är det bara att följa färgfälten på väven. Mycket praktiskt. Snart har jag broderat hela ramen runt och ser framemot att få jobba mer med själva motivet. Frågan är bara vad jag ska göra med den när den är klar...

Inga kommentarer: