lördag 4 juli 2009

Bokmalen kryper fram på sommaren

Eftersom jag är en glad blandning mellan bokmal och listgalning hade jag tänkt slänga ihop en fin liten lista som sammanfattar vilka böcker jag har lånat hem och ska läsas/har lästs (mest för att försöka hålla ordningen på kaoset) Kanske uppdaterar den en sådär 1 gång i veckan. Får se. I veckan har vi då:

Microslavar - Douglas Coupland
JPod - Douglas Coupland
Utvandrarna - Vilhelm Moberg
Flyga drake - Khaled Hosseini
Hud : Arkiv X - Ben Mezrich
Hanteringen av odöda - John Ajvide Lindqvist
Erikas dagbok - Rut Berggren
Syskonkärlek - Katarina von Bredow
Har jag en dotter?[en bok om demens]- Gun Burman
Veronika bestämmer sig för att dö - Paulo Coelho
När jag fyller 30 ska jag vara smal - Jenny Dahlberg
Grabben i kuvösen bredvid : om att vinna mot ett handikapp - Jonas Helgesson
Mig äger ingen - Åsa Linderborg
Alltid den där Anette - Peter Pohl
"Det är ju inte jag som gjort fel" -14 berättelser om barnhem och fosterhem
Jag vill ha ett liv - Sofia Hedman
Tusen gånger starkare - Christina Herrström
Merabs skönhet - Torgny Lindgren
Barnbrudar - Tina Thunander
För bra för att dö - Christina Wahldén
Djävulen bär Prada - Lauren Weisberger

En salig blandning med allt från ungdomsböcker till sånt som kan räknas som kurslitteratur.
Dom jag läser just nu är kursiverade och redan lästa är överstrukna.

Inga kommentarer: