söndag 20 januari 2008

Efit - 19 januari

Min första efit-dag. Någonsin! Var hemma hos mina föräldrar och firade min mors födelsedag bland annat.

09:00 - Vaknar av att pappa är ute och skottar snö. Har snöat rejält under natten.

10:00 - Går igenom våra gamla vykort för att hitta några att skicka genom postcrossing

11:00 - Stickar dragspelsbasker och ser på scrubs.

12:00 - Ska sy en ny skolväska. Tyget är ifrån en gammal klänning jag köpt second hand.

13:00 - klipper till foder till väskan.

14:00 - syr fast axelbandet för hand

15:00 - syr fast dragkedja på väskan.

16:00 - Presenter och skidskytte. Mor fyller 60 på måndag men eftersom det är skola och jobb för oss döttrar just då så firade vi henne idag.


17:00 - Hjälper mor med att duka på bordet.


18:00 - Middag! Kan lova att jag åt mer än det som ligger på tallriken.

Bonusbild. Syster och far klipper klorna på "ninen".

19:00-21:00 Åkte först bil till Lycksele, sedan blev det buss i två timmar till Umeå. Jag sov, därför får ni inga bilder.


22: ... Kom hem till en kattvaktande Erik som såg dålig hong kong action på tv. Gick sedan och la oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snö hos dem ja! Men i Umeå är det ju betydligt mindre.. är ju där nån gång i veckan i jobbet.

Himla tur du hade lite mera på din tallrik än fotot visade ;)

Annars massa väskpyssel där, blev den klar?

Anonym sa...

Underbart med lite snö på bild.
Du verkar vara väldigt kreaktiv, skönt att se folk som kan hitta andra lösningar på en annan produkt.