onsdag 13 augusti 2008

Var/vad/vem...

Hittade den här listan hos myran och i sann tentaanda så måste jag göra den också (allt är så mycket roligare att göra när man har tenta... förutom att skriva på just den.)

1.Din mobiltelefon? Ligger bortglömd någonstans i lägenheten.
2. Din (o-)äkta hälft? älskad och saknad.
3. Ditt hår? galet lockig - som alltid när det är fuktigt ute
4. Din mamma? Bäst.
5. Din pappa? också bäst.
6. Det bästa du vet? Choklad, kaffe, katterna och min karl. (inte i den ordningen dock)
7. Din dröm inatt? Drömde en mardröm om att jag inte fick gå socionom längre. Då blev jag less.
8. Din dröm/ditt mål? Att må bra och trivas med mitt liv.
9. Rummet du är i? köket.
10. Din hobby? oj. sticka/måla/virka/skriva/böcker/spel osv osv.
11. Din skräck? Att förlora människor jag står nära.
12. Vill du vara om 6 år? Sambo med karln min, fast jobb som jag trivs på. allt annat är en bonus.
13. Var du igår kväll? hemma i lägenheten.
14. Vad du inte är? högljudd.
15. En sak du önskar dig? tja, en fin lägenhet till mig och min karl vore inte dumt.
16. Var du växte upp? Nybruket/Rusksele - västerbottens inland.
19. Det sista du gjorde? Skrev på min tenta.
20. Dina kläder? varma och en aning för stora.
21. Din TV? halvstor tv som följt med länge.
22. Ditt/dina husdjur? två knasbollar till katter.
23. Din dator? (-orer) stationär (halvtrasig) stor bärbar och liten nyinköpt bärbar. Datanörd någon?
24. Ditt humör? Bra. Trots den överhängande tentaångesten.
25. Saknar någon? Ja.
26. Din bil? Ingen bil - inget körkort.
27. Något du inte har på dig? Sockar.
28. Favoritaffär? Myrorna/Emmaus/kupan. Allt med second hand.
29. Din sommar? Plugg och regn. Men jag klagar inte.
30. Älskar någon? Min karl (och mina katter)
31. Favoritfärg? just nu: grönt
32. När skrattade du senast? Idag
33. När grät du senast? någon vecka sen.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Att tentaplugga/göra tentor brukade åtminstone få mig att ha ett välstädat hem (inträffade enbart i samband med tentor) samt ha en hög nybakta kakor... Det vore nog bra för lägenheten om jag fortfarande pluggade... *tittar på röran runt omkring*