torsdag 1 januari 2009

Första dagen på det nya året...

..inleddes med en huvudvärksrelaterad förkylning. Envist har jag dock förträngt den hotande förkylningen och istället sysslat med saker som att spela wii fit (superkul!) och plugga juridik. Kom på att jag inte har visat julklapparna jag gav bort det här året - de som jag gjort själv. Så here we go.

Enklare broderi som jag gjorde till syster i sista minuten. Motivet är Banksys ballongflicka som jag hittade via fuldesign.se. Nu tyckte jag att mönstret man hittade där inte var världens lättaste att följa, så jag ägnade en kväll till att rita om det.

Andra julklappen blev egentligen 2, en fick min syster och den andra fick min karl. Det är min färdigställda NaNoWriMo historia i (nästan) bokform. Skrev ut den på universitetet och använde mig av en bindningsmaskin som numera finns att låna där.
Tredje julklappen blev ett broderi till min ängelsamlande mor (julen gick visst i broderiets tecken i år) tanken var att hon skulle få den redan förra året, men på grund av dåligt planerande från min sidan blev den inte klar i tid. Det var på håret att den skulle bli klar i år, men jag hann - efter att ha tillbringat hela den 23:e och halva julafton med att tokbrodera den klar.
Jag avslutar med 2 av de julkort jag knåpade ihop i år. Ville inte lägga så mycket prestationsångest bakom skapandet av dessa, och jag tycker ändå att jag lyckades ganska bra? Kanske inte så traditionella julkort, men hey, det är jag vi pratar om?

Inga kommentarer: