fredag 2 januari 2009

Kreativitet - 1 januari

Mitt enda nyårslöfte (eller vad man nu kan kalla det) är att jag har lovat mig själv att skapa och vara så kreativ så mycket som möjligt det kommande året - helst göra något varenda dag (behöver inte vara något stort projekt). Den enkla anledningen till detta löfte är att jag mår bra av att använda min kreativa sida. Punkt. Jag är så dålig på att ta mig för den här kreativa tiden när jag är inne i stressigare perioder (med plugg och tentor) - perioder då jag verkligen skulle behöva sätta mig ner med ett handarbete eller med en penna i handen och bara skapa loss. Förhoppningsvis kommer jag lättare prioritera detta i framtiden, som en bonus/morot/bevis kommer jag lägga upp vad jag har gjort under dagen här på bloggen, hur litet det än var.

Trots mitt fina löfte så kanske inte året startade så kreativt. Dagen rann bara iväg, men jag hann minsann snabbt skissa av Freja när jag satt och kämpade med bodelningar och sambolagar. Kanske inte världens finaste bild, men hey, allting behöver väl inte vara perfekt?

(och jag har ingen aning om varför hon fick en fluga med matchande hatt. det kändes väl bara rätt just då)

Inga kommentarer: